Pszichoinformatika

A végtelen tudat ismeretlen területei.

SPIRITUÁLIS ELVONULÁS A MOSOLY ORSZÁGÁBAN

2019. május 27. 06:17 - Bognár Tas

2020. Március 7-28.

THAIFÖLD

SPIRITUÁLIS ELVONULÁS A MOSOLY ORSZÁGÁBAN

... és azon is túl ...

2020. Március 7-28.

Meghívunk Téged, hogy tarts velünk egy újabb, felejthetetlen ázsiai utunkon.

Bognár Tas, Vörös Ákos Prakash és a Harmonet csapata

Szeretnénk számodra is bemutatni Thaiföld csodáit, kiemelve a Thai lelket a hétköznapokban, ráadásul olyan csoporttal, akikkel egy hullámhosszon is tudsz lenni. A Harmonet csapata és Vörös Ákos Prakash köre - legyenek azok írók, szakemberek, olvasók, központok, fesztivál szervezők, tanítványok és mindenki más - méltán megérdemlik a Harmonet 20. jubileumi évének megkoronázását.

Mi nem egy profitorientált utazási iroda vagyunk, hanem egy jól összeszokott baráti társaság. Emiatt nem turisták között fogunk utazni, hanem hozzánk szellemileg közel álló lelkekkel, életre szóló kalandokat átélve a tengerpartokon és a dzsungelben.

Tapasztalt utazók vagyunk, ezért váratlan, turistákat érő napi problémákba nem fogunk belekeveredni, ellenben gyakran olyan helyekre is el fogunk jutni, ahova turistaként lehetetlen. Mivel Bognár Tas, az út vezetője az utóbbi húsz évben számtalanszor utazott Ázsiában, Thaiföldön évekig élt, így helyismeretben, nyelvismeretben nem szűkölködik. Emiatt mondható ki biztosan, hogy utunk során rendkívül sok tapasztalatban és spirituális élményben lesz részünk, amit átlagos turistaként hallomásból sem élhetünk át. Helyismeret nélkül, három hétig egy szállodában ülve nem láthatunk bele olyan mélyen egy 2600 éves buddhista kultúrába, mint ahogy egy utazó szokta tenni.

A környezet, a 165 millió éves Khao Sok dzsungel atmoszférája, a tengerpartok látványa és nem utolsó sorban a Thai mosoly és nyugalom minden pillanatban megdöbbentő jelenléte a levegőben olyan kincs lesz, amit lelkünkbe zárva kijelenthetjük, hogy megváltoztatja az élethez való hozzáállásunkat. Kitörve az itthoni „valóságból”, egy sokkal tágabb komfortzónával érünk haza, jóval olajozottabban fogjuk kezelni a hétköznapi apró dolgainkat.

Tehát ez nem egy "bőröndös" turista nyaralás, hanem egy nagyon mély élménytúra, ahol a dzsungel mélysége, a tengerpartok mennyországa és a kolostorok/templomok szellemisége keveredik egyben, mindezt vidám társasággal, kalandosan átélve. "Sajnos" mivel leírhatatlan az élménycunami, gyakori a "hogy kerültem ide" érzés, ezért ha ezt megpróbálnánk leírni, óhatatlanul valami olcsó marketingnek tűnne, ezért ezzel nem is próbálkozunk.

DIÓHÉLYBAN AZ ÚTRÓL

Koh Chang Sziget (Elefánt Sziget)

Bangkoki érkezésünk után rögtön Koh Chang szigetére megyünk, az úgynevezett White Sand Beach-re. Itt olyan autentikus Thai szállásaink lesznek, melyek a tengerparttól 15 méterre vannak, pálmafák árnyékában. Ilyen szállás manapság már nagyon ritka, a hotelek elburjánzása miatt. A part legszélső csücskében leszünk, elszeparálva a turistáktól. Kiváló helyszín elvonulásunk megkezdésére! Itt egy hetet töltünk el, kisebb programokkal fűszerezve a trópusi hangulat ízét. Természetesen Prakash és én bizonyos meditációkat tartunk, és akinek kedve van, csatlakozhat, hogy megfűszerezze reggeli hangulatát.

Suan Mokkh Kolostor

Innen Bangkokon keresztül egyenesen délre vesszük az irányt egy éjszakai vonattal, kényelmes ágyakon aludva. A terravada buddhizmus egyik központjába érkezünk, Suan Mokkh dzsungelkolostorba, ahova a Thai királyok is esedeztek a bebocsátásért. Mivel Tas itt nevelkedett, ismeri a kolostor minden zegét-zugát, illetve ismeri Achan Po apátot személyesen, ezért garantált, hogy bebocsátást kapunk, és talán tanításra is alkalmunk lesz az egyik legnagyobb Thai mestertől, ha éppen nem utazik valahol és tanít valamit. Sajnos a létszám miatt nem tudunk bent aludni, de amikor megmutatjuk a szállás extrém puritánságát, valószínúleg ezt senki nem fogja bánni. Mindenképpen kihagyhatatlan élmény, egy igazi Thai kolostor kisugárzását, illatát, hangulatát megtapasztalni!

Khao Sok Dzsungel

Innen még aznap Khao Sok dzsungelbe utazunk, mely a világ második legöregebb dzsungele (165 millió éves), ahol nem csak szűk egy hetes elvonulásunk lesz, hanem a helyi kolostor mellett, vagy a dzsungel folyópartján újabb gyakorlati tanításokkal leszünk gazdagabbak. Közben dzsungeltúrára megyünk, majmokat etetünk és simogatunk természetes környezetükben, elefánt fürdetésben lesz részünk, a dzsungelfolyón bambusztutajokon csorgunk le, megcsodálva az igen gazdag növény és állatvilágot. Szállásunk komfortos és autentikus dzsungel házikókban lesz, medencével.

Ao Nang tengerpart

Mentálisan kipihenve, a földi paradicsomnak nevezett Krabi tartományban található Ao Nang tengerparton, elszigeteltebb élményekkel leszünk gazdagabbak. Természetesen a helyi ismeretnek hála, gyönyörű szigeteket fogunk meglátogatni, és olyan helyi nevezetességeket fogunk megismerni, mint Phra Nang Bay, Wat Tam Sua, Wonderland trail, Railay beach, Poda Island...stb. Szállásunk kényelmes, medencés, tengerparti, szeparált házikókban lesz. Esténként lazíthatunk tengerparti éttermekben, bárokban. A reggeli parton töltött jógázás, vagy meditáció közben, esetleg a naplementében fürdéssel ismét valahol nagyon máshol fogjuk magunkat érezni.

Bangkok

Végül Bangkok felé vesszük az irányt, de mielőtt hazautaznánk, kis időt eltöltünk Bangkokban. A kötelező látnivalók mellett (Grand Palace, Wat Po, Wat Arun stb) beletévedünk a kis sikátorokba, tuktukkal hajtunk át a sűrű forgalmon, az esti nyüsgés pedig ismét élménycunamival fog sokkolni a Khao San roadon. Szállásunk szintén medencés, minőségi szobákkal vár minket. A medence a tetőn található, így rálátásunk lesz Bangkok felhőkarcolóira és templomaira. Természetesen a kihagyhatatlan szuvenír bevásárlás, egzotikus ruhák, tárgyak olcsósága és minősége, egyediessége csak erős idegzetűeknek ajánlott, a pénztárcára való tekintettel. Minden annyira olcsó és szép, hogy az ember elfelejti a "sok kicsi sokra megy" aranyszabályt.

A VEZETŐ

Bognár Tas 20 éve jár vissza Ázsiába, ebből összesen nagyjából 5 évet Thaiföldön élt. A hely és a kultúra ismerete nagy segítségünkre lesz számunkra, hogy elkerüljük azokat a naponta frusztrációt okozó problémákat, melyeket minden turista átél (furfangos átverések, egészségügyileg és anyagilag nem várt szituációk stb). Thaiföld spirituális oldalába is be tud bennünket vezetni, hiszen több kolostorban is tanult tudati és meditációs technikákat, melyeket autentikus körülmények között nekünk is át fog adni. Tibeti mestereinek köszönhetően látóként segíti a lelkeket több, mint tíz éve, illetve tanítja is a tisztánlátás tibeti technikáit.

A TANÍTÓ

Vörös Ákos Prakash 25 éve adja át a tanításokat több tíz ezer tanítványának, nem mellesleg csoportokat vitt már Thaiföldre, Indiába és Indonéziába, így Ő is rálátással bír a mosoly országának hangulatára. Kisugárzása, mosolya, békéje áthat mindenkit. Szeretetteli hozzáállása stabilitást ad a csoport dinamikájának esetlegesen nem várt helyzetekben. A jóga szellemiségét megismerve ráébredt a valóságnak egy ismeretlenebb aspektusára, majd Mesterével három évet élt Maui-n a 80-as években, és innentől kezdve a tanításoknak szenteli az életét.

RÉSZVÉTELI KÖLTSÉG ÉS JELENTKEZÉS

A teljes költség 400.000 Ft + repülőjegy (a jegy augusztusban nagyjából 200-220.000 Forint). A költségek egy domináns része ugrásszerűen kezd sokszorozódni 2019 nyarának vége felé, ezért nagyon korán, már augusztusban kell az első részletet elkérnünk, azaz 300.000 Forintot, hogy a szállásokat, a nagyobb belső utazásokat, és a repjegyeket el tudjuk kezdeni intézni.

A "részletes leírás" nevű dokumentumban fogunk kitérni arra tételesen, hogy napról napra mi fog történni, milyen programjaink lesznek, melyeket a befizetett utazási költség tartalmaz. Természetesen pár program fakultatíve választható lesz helyben, hiszen nem mindenki akar kötelező jelleggel búvárkodni, vagy sziklát mászni. Ezek költségeire szintén tételesen ki fogunk térni, melyek kifizetése majd a program helyszínén történik. Az ár nem tartalmazza az étkezést, hiszen az egyénileg változhat, de nem kell nagyobb összegre gondolni, mint a magyarországi árak, sőt: Thaiföldön minden olcsóbb.

Részletesebb programmal kapcsolatos érdeklődés és egyéb kérdések: thaiutazas2020@gmail.com

Ázsiával, és az úttal kapcsolatos célspecifikus érdeklődés: tasbognar@gmail.com, 06308501124

Az úttal kapcsolatos Facebook oldal: Spirituális utazás Thaiföldre 2020

komment
Címkék: tanfolyamok

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.